Algemeen
Deze voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, behandeling en transactie tussen Roos Voetzorg en een cliënt waarop Roos Voetzorg deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.
Inspanningen
Roos Voetzorg zal de behandelingen naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren en op grond van de op dat moment bekende stand der wetenschap. Roos Voetzorg zal zoveel als redelijkerwijs mogelijk is de cliënt inlichten over financiële consequenties van de wijziging of aanvulling van de behandeling.
Afspraken
De cliënt dient verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 24 uur voorafgaande aan de afspraak aan Roos Voetzorg te melden. Indien de cliënt deze verplichting niet of niet tijdig nakomt, mag Roos Voetzorg het gehele honorarium voor de afgesproken behandeling aan de cliënt berekenen. Indien de cliënt meer dan vijf minuten later dan de afgesproken tijd in de praktijk komt, mag Roos Voetzorg de verloren tijd inkorten op de behandeling en toch het gehele afgesproken honorarium berekenen. Roos Voetzorg moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 24 uur voorafgaande aan de afspraak aan de cliënt melden. Beide partijen hoeven zich niet aan deze verplichting te houden, indien zij gehinderd worden door overmacht. Overmacht omvat datgene wat de wet en jurisprudentie daarover zegt.
Betaling
Roos Voetzorg vermeldt alle prijzen van de behandeling op de website en zichtbaar in de praktijk. De gemelde prijzen zijn inclusief btw. Aanbiedingen in advertenties zijn geldig in de aangegeven looptijd en/of zolang de voorraad strekt. De cliënt dient direct na afloop van de behandeling en eventuele af te nemen producten het verschuldigde bedrag contant, via een betaalverzoek of elektronisch te voldoen. Verloopt de betaling zoals vooraf afgesproken via een factuur dan dient de cliënt het volledige bedrag binnen 7 dagen over te maken op bankrekening NL21KNAB0408166312 ten name van Roos Voetzorg, onder vermelding van het volledige factuurnummer.
Persoonsgegevens & privacy
De cliënt voorziet de pedicure vóór de eerste behandeling van alle gegevens, waarvan de pedicure aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de cliënt redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het zorgvuldig uitvoeren van de behandelingen. De pedicure verwerkt de persoonlijke gegevens van de cliënt in een beveiligd digitaal systeem. Roos Voetzorg behandelt de vertrouwelijke gegevens van de cliënt volgens de geldende privacywetgeving.
Geheimhouding
Roos Voetzorg is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de cliënt heeft medegedeeld tijdens de behandeling. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de cliënt is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie. De geheimhouding vervalt indien, op grond van een wettelijke bepaling of een gerechtelijke uitspraak, Roos Voetzorg verplicht is de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.
Aansprakelijkheid
Roos Voetzorg is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard dan ook, ontstaan doordat Roos Voetzorg is uitgegaan van door de cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige informatie over relevante lichamelijke aandoeningen, medicijn gebruik, werkzaamheden of vrijetijdsbesteding.
Roos Voetzorg is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal of beschadiging van persoonlijke eigendommen die de cliënt heeft meegenomen naar de praktijk.
Beschadiging en diefstal
Roos Voetzorg heeft het recht van de cliënt een schadevergoeding te eisen indien de cliënt meubilair, apparatuur of producten beschadigt. Roos Voetzorg meldt diefstal altijd bij de politie.
Klachten
Indien de cliënt een klacht heeft over de behandeling of een product, moet deze zo spoedig mogelijk, doch binnen 5 werkdagen na ontdekking schriftelijk gemeld worden aan Roos Voetzorg. Deze moet de klager binnen 5 werkdagen adequaat antwoord geven. Indien een klacht gegrond is, zal de behandeling opnieuw verricht worden zoals overeengekomen, tenzij dit inmiddels voor de cliënt aantoonbaar zinloos is geworden en hij/zij dit schriftelijk kenbaar maakt. Indien Roos Voetzorg en klager niet tot overeenstemming kunnen komen, kan de klager het geschil voorleggen de aan de klachtenfunctionaris van de branchevereniging ProVoet.
Garantie
Roos Voetzorg geeft de cliënt garantie van één week (7 dagen) op de verrichte behandeling en twee weken (14 dagen) garantie op de producten. Deze garantie vervalt indien:
- De cliënt andere producten dan de door de pedicure geadviseerde heeft gebruikt.
- De cliënt de adviezen niet heeft opgevolgd.
- De cliënt het advies om medische hulp in te schakelen niet binnen 2 werkdagen heeft opgevolgd.
- De cliënt de producten niet volgens de gebruiksaanwijzing heeft gebruikt.
Persoonlijke hygiëne
Roos Voetzorg stelt het op prijs dat de cliënt vóór de behandeling de voeten heeft gewassen en ontdaan heeft van eventuele nagellak. Voor het verwijderen van nagellak worden kosten in rekening gebracht.
Behoorlijk gedrag
De cliënt behoort zich in de praktijk behoorlijk te gedragen volgens algemeen aanvaarde normen. Indien de cliënt na herhaaldelijke waarschuwingen onbehoorlijk gedrag blijft vertonen, heeft de pedicure het recht de cliënt de toegang tot de praktijk te weigeren zonder opgaaf van redenen.
Recht
Op elke overeenkomst tussen Roos Voetzorg en de cliënt is Nederlands recht van toepassing. Ingeval van uitleg van de inhoud en strekking van deze algemene voorwaarden, is de Nederlandse tekst daarvan steeds bepalend.
